torsdag 21 augusti 2014

Fullmäktigekandidater - #4 Anna Kjellberg

#4 Anna Kjellberg 

Fullmäktigekandidater - #4 nna Kjellberg
Anna Kjellberg - Miljöpartiet de gröna i Borås
”Människor möts i Borås”. Det är första meningen i Borås Stads Vision 2025 och jag vill vara en del i att möjliggöra detta. Det offentliga utrymmet är till för alla och ska utmärkas av mångfald, både när det gäller genus, kultur och religion samt att man inte ska hindras av funktionsnedsättning.
Borås kommun arbetar redan nu aktivt för miljö och klimat, men mer behöver göras. Satsning på förnyelsebar energi ska fortsätta och öka. Borås kommun är inte endast tätort utan det ska finnas god möjlighet att leva utanför stadskärnan. Stad och landsbygd hör ihop och är beroende av varandra. 
Jag har varit med och startat igång stadsodling på Norrby, där människor får möjlighet att mötas och lära sig mer om odlingens villkor. Detta har för mig blivit ett stort intresse och dessutom kan jag använda egenodlade grönsaker i matlagningen. Ett annat grönt intresse jag har är lärandet för hållbar utveckling. Därför har jag, och vill fortsatt, stötta de skolor och förskolor som arbetar med frågor kring miljö och hållbar utveckling, bland annat genom märkningen Grön Flagg.

Läs mer på Miljöpartiets kandidatsida om Anna Kjellberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar