onsdag 20 augusti 2014

Fullmäktigekandidater - #2 Hanna Bernholdsson

#2 Hanna Bernholdsson

Fullmäktigekandidater - #2 Hanna Bernholdsson
Hanna Bernholdsson - Miljöpartiet de gröna i Borås
Jag och Miljöpartiet de gröna har en vision om en värld utan gränser, där alla människor kan flytta, och ingen tvingas fly. Jag tror inte på länders rätt att välja sina invånare, jag tror på människors rätt att välja var de vill bo. Vi ska möta människor med möjligheter, inte murar. Alla ska kunna leva, arbeta och förverkliga sina drömmar där de önskar. Borås ska vara en stad för alla.

 Jag vill se ett Borås där vi har ett utökat samarbete med Kvinnojouren och RFSL. Inom kommunens olika verksamheter har personalen rätt kompetens, och är utbildade inom HBTQ och normkritik. Jag ser det också som en nödvändighet med fler platser på vårt härbärge för hemlösa och att vi vid behov erbjuder stöd och skyddat boende för HBTQ-personer. För mig är det självklart att vi ska ta ett gemensamt ansvar för våra ensamkommande flyktingbarn i staden. 

Jag är stolt över att vara en del i en feministisk och antirasistisk rörelse.

Medmänskligheten bär vi tillsammans



Läs mer på Miljöpartiets kandidatsida om Hanna Bernholdsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar